יום ראשון, 6 בספטמבר 2009

סדנא מצולמת: מתנה לחג, חמסה במסגרת

החגים אוטוטו כבר פה וצריך לחשוב על מתנות למשפוחה...אז הנה רעיון למתנה קלה להכנה.
הסדנא צולמה לגליון מספר 3 של המגזין "סקראפהוליק".


החומרים:
- לוח מקרטון אפור בגודל 25X25 ס”מ
- מסגרת מקרטון אפור בגודל 25X25 ס”מ עם חלון פנימי בגודל 17X17 ס”מ.
- חמסה מקרטון אפור בגודל 10X14.5 ס”מ
- דף מדוגם בגודל 30X30 ס”מ למסגרת.
- דף מדוגם בגודל 20X20 ס”מ לרקע
- קישוטים שונים.





ההכנה:
1. לאחר שחתכתי את הקרטון האפור לגודל הרצוי, הכנתי מחתיכת הקרטון שנותרה לי מחיתוך החלון של המסגרת, את החמסה על פי סקיצה שיש לי.
ניתן להשתמש גם בקרטון ביצוע ולהכין אלמנט מרכזי מכל חומר אחר ובכל צורה (רימון, דגים, תפוח וכן הלאה), ניתן לקנות גם אלמנט מוכן.





2. מדביקים את הנייר המדוגם הגדול על המסגרת כך שנשארים שוליים שווים מסביב למסגרת. הופכים את המסגרת כשהחלק המדוגם פונה כלפי מטה. בחלק הפנימי של המסגרת מודדים כשני ס”מ כלפי המרכז מכל פאה ויוצרים חלון. חותכים קו אלכסוני מהפינות הפנימיות של המסגרת אל הפינות של החלון שנוצר במרכז הדף.




3. לאחר שחתכנו ויצרנו זויות בפינות, נקפל את הכנפיים שנוצרו, על המסגרת ונדביק אותם כמו בתמונה. כדי ליצור קיפול קל, כדאי לעבור על קו הקיפול עם עט שאינו כותב או עם כלי קיפול במידה ויש לכם.




4. כך נראית המסגרת מאחור, כשהכנפיים מודבקות פנימה. בשלב הזה הפכתי את המסגרת ועברתי עם דיו דיסטרס כחול על השוליים הפנימיים של המסגרת. בשלב הבא, נדביק את הנייר המדוגם הקטן יותר, על הקרטון הנוסף שהכנו. זה יהיה הרקע לעבודה שלנו.




5. כעת מניחים מעל המסגרת (כשהחלק המדוגם כלפי מטה) את קרטון הרקע שיצרנו בסעיף הקודם, כשהרקע פונה כלפי מטה.




6. כששתי שכבות הקרטון מונחות זו על זו, נחבר אותן על ידי עיטופן עם הנייר המדוגם המודבק למסגרת.תחילה נחתוך וניצור משולשים בפינות כדי ליצור קיפולים נקיים (הדגמה ברורה יותר ניתן למצוא בסדנא בגליון מס’ 1) ואז נקפל את השוליים של הנייר על הקרטון העליון.







7. לאחר שהדבקנו את כל הפאות, נדביק מתלה. אני הדבקתי מתלה משולש של תמונות, ניתן לשים גם חוט חזק. על מנת שהחלק האחורי של המסגרת יהיה אסתטי ולא יראו את ההדבקה הוספתי חתיכת בריסטול פשוט אפור, לכיסוי.



8. לאחר שהדבקנו מתלה, נהפוך את המסגרת עם הפנים אלינו. כך נראית המסגרת לפני הקישוטים. ניתן לקשט בשלב זה או לאחר שהאלמנט המרכזי מוכן ומודבק.





9. כעת נכין את האלמנט המרכזי. אני בחרתי להכין חמסה, אבל ניתן ליצור אלמנט אחר המתאים לחג, או לקנות אלמנט מוכן בחנויות היצירה. את החמסה חתכתי מחתיכת הקרטון שנשארה לי כשיצרתי את החלון בקרטון המסגרת, נעזרתי בסקיצה שציירתי.

10. רציתי שיהיה כיתוב על החמסה, לקחתי קארדסטוק בגודל 16X12 ס”מ, הדפסתי עליו כיתוב, על הכיתוב המודפס עשיתי אמבוסינג בעזרת אבקת הבלטה ואקדח חום. לאחר מכן הפכתי את הקארדסטוק, הנחתי עליו את החמסה מקרטון, עברתי עם עפרון על קוי המתאר של החמסה ולאחר מכן גזרתי. כעת היו לי חמסה מקרטון וחמסה באותו גודל עשויה קארדסטוק עם כיתוב עליה.









11. צבעתי את שולי החמסה בדיו דיסטרס כחול, ניתן לצבוע בצבע אקרילי. הדבקתי את הקארדסטוק עם הכיתוב פונה כלפי מעלה, הוספתי רצועת נייר מדוגם, חותמת סלסולים, אבני פנינה והדבקתי במרכזהמסגרת שהכנתי קודם לכן. קישטתי גם את המסגרת והתמונה מוכנה.




ואם אתם יוצרים בעקבות הסדנא, אל תשכחו לשלוח תמונות למייל של המגזין: scrapaholic.magazine@gmail.com

תגובה 1:

תודה שקפצתם לבקר ולקרוא...
אשמח לתגובותיכם :)