יום ראשון, 11 בספטמבר 2016

מסיבת פיות! חלק א'

וואו! כמעט שנתיים מאז הפוסט האחרון שלי פה...הרבה מים עברו בברזים בבית מאז...
אבל אין טעם שאתחיל להתנצל ולשלוף תירוצים פאתטיים כמו "הכלב אכל לי את המקלדת ובגלל זה לא יכולתי לכתוב פוסט" (למרות שיש כלבה ...), אז נקווה שאראה נוכחות בתדירות גבוהה יותר (כמו שכתב לי המחנך שלי בתעודה בתיכון).

ובינתיים, התכנסנו כאן, כי גאיה שלי חגגה השנה יום הולדת 8 (בחודש מרץ, אבל כבר הבנתם שאני לא חזקה בלוחות זמנים), עשיתי לה מסיבת פיות לחברות הקרובות ואחרי שהעליתי תמונות מדגמיות לדף הפייסבוק שלי, התבקשתי לשתף לטובת הכלל...אז הנה זה בא...

הכל התחיל בעצם מתחפושת פורים של גאיה...הצעתי לה להתחפש לפיה, בהתחלה היתה התנגדות כי היא רצתה להיות נסיכה כלשהי (מחשבה שעשתה לי קצת בלעעע), אבל הצלחתי לשכנע אותה שהיא לא תהיה סתם פיה, אלא מלכת הפיות...זה כנראה עשה את העבודה...
עכשיו כשהיתה לנו הסכמה כללית, הבנתי שהיא לא יכולה להיות סתם פיה...כי מה יהיה תפקידה בעולם? לעופף בשעמום, לפזר אבקת קסמים לא תכליתית וללכלך את כולם עם נצנצים? אז הוחלט על הדבר הכי קרוב לילדונת שלי...פייר יער! (נשבעת לכם שהילדה הזו היתה איזה מוגלי או יצור יערי אחר בגלגול הקודם...יערות זה המקום הטבעי שלה!)

בכולופן, מאחר ואני אמא קצת פסיכית (יובל הבכור שלי יחלוק על ה"קצת") והיה לי ברור שכל פרט בתחפושת יהיה עבודת יד שלי, כבר אחרי חנוכה התחלתי לחשוב על רעיונות, לצייר סקיצות, לקנות בד סאטן, טולים, חוטי ברזל וחרוזים לתחפושת.
וככה במשך המון המון זמן, תפרתי, הדבקתי, כופפתי, ליפפתי ובסוף, רגע לפני פורים, יצא לי הדבר הכי פייתי שיצרתי EVER!
תוסיפו לזה ילדה ג'ינג'ית יפייפיה ומיוחדת (אתם לא באמת מצפים שאהיה אובייקטיבית כשזו הבת שלי, נכון?) וככה זה נראה...(אם תהיה דרישה לפירוט מעמיק על התחפושת עצמה...מבטיחה פוסט עד פורים הקרוב).


(ניתן להגדיל את התמונות על ידי לחיצה עליהן).














כבר בזמן הכנת התחפושת, התחילו דיבורים על "מסיבת יום הולדת - כן או לא?" (אחסוך מכם את הלבטים, רק אומר שלגאיה היה ברור שכן, לי קצת פחות), כשהשתכנעתי שהוואג'ראס שווה את זה (ילדה מאושרת שווה הכל, לא?), הייתי כל כך עמוק בעניין פיית היער שמיד הצעתי לילדונת לחגוג מסיבת פיות יער!

פאוזה קצרה...
זה השלב שבו אני מתחילה לפרט ולתאר את העיצוב הכללי ויצירת האווירה, אז כדי לעשות סדר בעניינים ולהנמיך ציפיות מראש, לא תראו פה תמונות בהירות עם סטיילינג מטורף, עיצוב גרנדיוזי ותפאורה מתוקתקת...
ואחרי שהבהרנו את הנקודה החשובה הזו...אמשיך...

כצעד ראשון, הכנתי תוכנית יום הולדת כתובה ומפורטת שכללה את הצבעים שיבלטו במסיבה, הכיבוד, הקישוטים, הפעילויות השונות וכל הדברים שצריך להכין ולקנות לצורך כל אלו (תוכנית יום הולדת מפורטת עוזרת מאוד לעשות סדר, במיוחד לאנשים מעופפים כמוני).
המסיבה תוכננה לכ-8 חברות קרובות של גאיה שתהפוכנה לפיות יער כדי להעצים את החוויה... (בנות אוהבת את השטיקים האלו)...
הצבעים שנקבעו למסיבה נלקחו מהתחפושת...ירוק, סגול, ורוד וקצת אדום מנוקד שיזכיר את הפטריות.
הוחלט שהמסיבה תתחלק לשניים, חלק יצירתי בו הבנות יכינו גינת פיות אישית (עליה תקראו בחלק ג') וחלק של משחקים שונים על טהרת עולם הפיות (הפירוט יגיע בחלק ב'...שווה לעקוב).

התחלתי להזמין את כל מה שצריך למסיבה, במקביל גאיה ואני ניצלנו את הטיולים המשותפים עם הכלבה, לאיסוף איצטרובלים וענפים שונים לדקורציה.

הזמנתי מהאינטרנט כנפי פייה וחצאיות טוטו לפיות הקטנות שיגיעו, דמויות קטנות של טינקרבל, פרחי משי שונים, פטריות דקורטיביות קטנות ושאר פיצ'פקעס לגינת הפיות המתוכננת.

את המסיבה תכננו לערוך גם בגינה וגם בתוך הבית ולצורך העניין, הבית האקלקטי שלי (וכשאני אומרת אקלקטי, אני מתכוונת יותר לאפוקליפטי...נטול סטייל וקשר בין החפצים), הפך ל-ספק יער פיות, ספק מועדון בית גיל הזהב במסיבת חג כלשהי...
כל הרהיטים הוזזו לכל פינה אפשרית, כדי לפנות מקום לשולחן היצירה ולריקודי הפיות.
בפינת הסלון, תחת גרם המדרגות הצבתי את שולחן הכיבוד...כדי להסתיר את ארון האחסון שמתחת למדרגות ולשוות לבית מראה קצת יערי בלי להפוך את הבית לג'ונגל של ממש (והיו לי דווקא רעיונות בכיוון...), זרקתי על מעקה המדרגות מפת אל בד ירוקה, הוספתי כמה ענפי משי ופרחי קרפ גדולים שהכנתי ועל השולחן עצמו פיזרתי איצטרובלים, ענפי עץ, כמה פרפרים מגנטיים, ציפור מלאכותית בתוך קן שיצרתי מצלוחית חד פעמית מצופה בחוטי רפיה ובתוך הקן שמתי ביצי שוקולד...





על הקיר ממול, מעל שולחן היצירה תליתי ענף עץ (זוכרים שגאיה ואני אספנו?), עליו ליפפתי ענף משי ירוק שהוזמן אף הוא באינטרנט, פרחי קרפ ופרפרים מגנטים...הוספתי לוח עץ ועליו הכיתוב  "יער הפיות של גאיה"...אחרת איך ידעו שהיא מלכת הפיות?

עכשיו אגלה לכם שלוח העץ לא באמת עשוי עץ...אחרי שחיפשתי בכל מקום פרוסת עץ ולא מצאתי משהו שיתאים לצרכים שלי, החלטתי "ליצור" פרוסת עץ...
לקחתי קרטון ביצוע, ציירתי בעפרון אליפסה ביד חופשית וחתכתי בעזרת סכין חיתוך...בעזרת צבעים אקריליים צבעתי את האליפסה ונתתי לה מראה של פרוסת עץ...הוספתי את הכיתוב, הדבקתי פרפר וחתיכת ענף עם עלים ממשי וזהו...פשוט, לא?


פרוסת עץ דומה הוכנה כדי להתלות בחוץ, באיזור בו התקיימה הכתרת הפיות.לשלט של הכתרת הפיות הוספתי פטריה עשויה סול (אל תחפשו בחנויות, גם אותה הכנתי לבד).







גם הגינה קושטה, אבל שם כבר לא טרחתי יותר מדי...נגמרה לי הסבלנות והאמת שבשלב הזה, בעיקר רציתי להיות כבר אחרי הטררם...
על סלילים של חוטי תפירה תעשייתיים שבעלי הביא לי פעם ממפעל התפירה ליד מקום עבודתו, קשרתי פטריות גדולות שהכנתי מסול והנחתי אותן בין חלוקי הנחל שבגינה, פיזרתי כמה איצטרובלים ביניהם ותליתי שרשרת "דגלים" שעשויה פטריות סול...זה כבר היה בשלב שאיבדתי כל חוש עיצובי ופשוט זרקתי כל דבר בכל מקום...כמו חתיכת האל-בד הירוקה שנתלתה על גדר הבמבוק כי חשבתי שזה ייתן מראה יערי כלשהו ובסופו של דבר זה נראה כמו סדין שעף מהחבל של השכנה ונתקע על הגדר שלי.







הרחבה המקורה בגינה הפכה להיות פינת ההכתרה של הפיות...(מה נראה לכם, שפיות נולדות פיות? מה פתאום! מלכת הפיות - גאיה, מכתירה אותן!) על ענף שנתלה מהפרגולה, תליתי את חצאיות הטוטו שנקנו וזרי הפרחים שהכנתי (בתמונה ניתן לראות את החומרים לזר - חוטי ברזל עליהם ליפפתי ענפי משי, פרחי משי, פטריות דקורציה קטנטנות וסרטי סאטן צבעוניים, אם תהיה דרישה, אכין הדרכה מצולמת להכנת זר שכזה)










על שולחן קטן הונחו כנפי הפיות, מטות קסם שהכנתי עם גאיה מענפי עץ שנאספו בטיולים שלנו, אליהם הדבקתי נוצה צבעונית, פונפונים צבעוניים וסרטי סאטן צבעוניים.
בנוסף, הכנו לכל פייה, בקבוק קטן עם בועות סבון, כי מה קסום יותר מפיות שמפריחות בלוני סבון?



את הכנפיים וחצאיות הטוטו קניתי באליאקספרס (אין קישור ספציפי, פשוט תחפשו, יש המון מוכרים עם המון דוגמאות).
פרפרים מגנטיים - תפזורת של 100, גם הם מאליאקספרס.
ענפי משי, פרחי משי לזרים ולדקורציה כללית...ניחשתם, אליאקספרס!
על החלק היצירתי ומה הכנו כמשחקים, תוכלו לקרוא בחלק ב' וחלק ג'...
נראה לי שהצפתי אתכם לפוסט אחד...נפגש עוד מעט...במסיבת פיות - חלק ב'!




5 תגובות:

  1. מעבר לזה שאני פשוט שרופהההההההה על הג'ינג'ית המהממת הזו, הפוסט נכתב מאוד ברור ונראה ונשמע קל (יחסית) לעשייה ביתית, כמו תמיד את מוכשרת ויצירתית...מחכה לפוסט הבא

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירתי :)
      הפוסט הבא כבר עלה... תראי בשורה האחרונה בפוסט הזה, יש קישור

      מחק
  2. לא. את הורסת.
    איזו השקעה איזה יופי.
    גם אני רוצה מסיבת פיות יער!!!
    אורליקה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירתי :)
      האמת, גם אני רוצה שיעשו לי מסיבת פיות ;-)

      מחק

תודה שקפצתם לבקר ולקרוא...
אשמח לתגובותיכם :)