יום שלישי, 22 בדצמבר 2009

אלבום בת מצוה דיגיטלי

עד כה עיצבתי אלבום אחד ידני, שהוזמן ממני...עיצבתי עוד כמה מיני אלבומים פה ושם, אבל אלבום רציני, גדול...יש רק אחד ברזומה שלי...(מה ל'שות, אני לא אשת שיווק טובה, במיוחד לא לעצמי).
ואז האחיינית של הבעל הגיעה לגיל מצוות וחשבתי שיהיה נפלא להביא לה אלבום מעוצב כמתנת בת מצוה.
התייעצתי עם גיסתי לגבי סגנון האלבום, ידני או דיגיטלי...אבל היא הרסה לי את ההפתעה והפנתה אותי להתייעץ עם בעלת השמחה עצמה...
הילדונת הודיעה שדיגיטלי מתאים לה והתחלתי במלאכת איסוף החומר...בשלב מסוים גם התחלתי לעבוד על האלבום, כי בכל זאת רציתי לתת את האלבום לבת המצוה ולא בחתונה שלה...

יום ההולדת המדובר היה כבר לפני חודשיים אבל ההורים החליטו לחגוג רק עכשיו ולכן חיכיתי עם הגשת האלבום ל"אירוע" (מפגש משפחתי סופר מצומצם שכלל ארוחת ערב, הצגת מצגת עם שלל תמונות ונאומים של בעלת השמחה והוריה...).
לאחר שסיימתי לעצב והבאתי את הפיתוחים מהדפסה התרגשתי מאוד לראות את התוצאה בלייב..זה נראה אחרת ממה שרואים על מסך המחשב...בסופו של דבר אני מאוד מרוצה מהאלבום.

מאוד רציתי לשתף בתוצר הסופי, אבל לצערי, גיסתי אינה אוהבת לחשוף את תמונות משפחתה...ובכל זאת...
החלטתי להעלות חלק מהדפים (יצאו 30 עמודים), בשינוי התמונות לתמונות של המשפחה שלי...כמובן שזה לא יצא בדיוק כי הצבעים בתמונות המקוריות מתאימים יותר לעיצוב, אבל זה עדיף על פני טשטוש הפנים שלטעמי פוגם במראה הכללי.
אז הנה מדגם מייצג...



















בתמונה הזו השארתי את בני המשפחה המקוריים בטשטוש הפנים, הייתי מוכרחה להעלות את הדף הזה ושום תמונה חלופית לא התאימה פה!










וזה האלבום עצמו. אלבום קורדרוי שנקנה ב"מעשה בנייר", אותו קישטתי באותיות סול מ"קסם שימושי" (הבעל עצר אצל לימור בתום יום העבודה, הושיט לה את האלבום ויחד בחרו אותיות בשלושה צבעים שעשויים להתאים, כמה נוח שיש בעל שעובד קרוב ופייה אדיבה  ;-)) הוספתי פרחים מלבד שנחתכו בקאטלבאג וזהו, האלבום מוכן.




אחרי שראיתי אצל הג'ינג'ית המוכשרת "מעיל" מדליק ל-IPOD, החלטתי להכין גם אחד ולצרף אותו לאלבום שנמסר לגברת הצעירה...




היתה התלהבות רבה הן מה"מעיל" הפסיכי והן מהאלבום...לא יכולתי לבקש יותר מזה!



21 תגובות:

  1. מהמם לדעתי. גם אם תמונות של הילדים המקסימים שלך.

    השבמחק
  2. האלבום משגע!! הדפים מעוצבים בטוב טעם!
    שיחקת אותה :-)

    השבמחק
  3. מקסים!
    השאלה שלי תמיד היא לגבי הפיתוח: איפה עושים את זה? כמה עולה? איך זה נראה? הכנסת את זה לשמרדפים?

    השבמחק
  4. האלבום מדהים לגמרי, אפילו שזה עם תמונות "תחליפיות".
    אני אשמח אם תוסיפי קצת מידע טכני - באיזו תוכנה עיצבת, מאיפה הדפים שבהם השתמש והכי הכי - איך הדפסת??

    איזה כיף לנערה שקיבלה מתנה כזו מושקעת!

    השבמחק
  5. תודה על הפרגון :-)

    ולשאלות: עיצבתי בפוטושופ, כי זו התוכנה שאני מכירה ואיתה נוח לי לעבוד...את הדפים והקישוטים הדיגיטליים אספתי בשנה האחרונה מאינספור בלוגים שעוסקים בנושא העיצוב הדיגיטלי, יש בלוגים ואתרים שמקבצים קישורים, כך שזה נוח.
    שני האתרים העיקריים איתם אני עובדת הם: http://www.digiscrapdepot.com/freebies/

    http://digifree.blogspot.com/

    את ההדפסה עשיתי בבית דפוס. יש לי חברה שלאחותה יש בית דפוס והיא הדפיסה לי את הדפים על נייר כרומו במשקל 300 גרם.
    זה נראה נהדר ונכנס לשמרדפים. העלות לא היתה גבוהה, אבל אולי זה פונקציה של בית הדפוס...

    מאוד נהניתי ואני בטוחה שזה לא יהיה האלבום הדיגיטלי האחרון שלי...

    השבמחק
  6. ממש מדהים האלבום הזה ואחרי שראיתי אותו בלייב (אומנם במחשב) עם התמונות המקוריות הוא בהחלט מרשים.
    מה שכן איך שאני רואה את גאיה אני ישר חושבת "תני לי" .....

    השבמחק
  7. עדיה, העמודים פשוט מקסימים!!!!!!!!!!!

    השבמחק
  8. עדיה, יצא מהמם! באמת, ממש ממש יפה בעיניי, את תותחית! מתנה ממש מדהימה. אני הולכת להשתמש בכמה רעיונות שלך ל-LO אם זה בסדר. וכשרק פתחתי את הפוסט וראיתי רק את התמונה הראשונה חשבתי לעצמי "יו! כמה האחינית של עדיה דומה לגאיה! ממש בול!" איזו אהבלה :).נשיקות!

    השבמחק
  9. מדהים, מדהים, מדהים !!
    איזה כיף ךכלת הבת מצווה ! ו- שניים במחיר אחד - על הדרך הרווחת אלבום למשפחה שלך.. :-)

    השבמחק
  10. אלכסנדרה, הרגת אותי! זה בטח ההורמונים ;-) ובטח שאת יכולה להשתמש ברעיונות ל-LO...

    שלומית יקירתי, את מוזמנת תמיד לשמוע את גאיה אומרת "תני לי"...וגם סתם ליצור בכיף :-)

    תודה לכולכן על התגובות החמות...

    השבמחק
  11. אלבום מקסים והנרתיק ל IPOD יצא יפיפה!
    מתנה מושקעת שחבל על הזמן!

    השבמחק
  12. דפים מעוצבים להפליא ומקסימים אחד אחד
    והנרתיק-הורס (-:

    השבמחק
  13. מהמם! עיצובים מקסימים..את וידי הזהב שלך..

    ממש ממש יפה!!

    השבמחק
  14. גם עם התמונות החלופיות האלבום נראה מקסים ביותר
    והנרתיק גם הוא משגע!!

    השבמחק
  15. האלבום ממש מהמם, עושה חשק אדיר להתחיל להתעסק בעיצוב דיגיטלי.
    והנרתיק מתוק מתוק מתוק, ברור שנרשמה התלהבות.

    השבמחק
  16. שוב תודה :-)
    מקופלת, לעצב דיגיטלית זה פשוט תענוג! אבל גם עיצוב ידני לא פחות מהנה :-)

    השבמחק
  17. זה מדהים!!!
    האלבום משגע, את זה כבר אמרתי והמעיל הפסיכי - משגע!!!!

    השבמחק
  18. איזה יופי של אלבום!
    הגעתי לבלוג שלך במקרה ואני ממש מתלהבת...
    תוכלי לספר קצת על דרך העבודה שלך? האם את עובדת לפי קיטים או משתמשת בכמה אלמנטים מקיטים שונים?
    אני מרגישה שאני טובעת בים של דברים שהורדתי (דפים וקישוטים) ולר מצליחה להתכנס כדי להתחיל לעבוד על הדף הראשון (כן, עוד לא יצרתי אפילו דף אחד...)

    השבמחק
  19. טליה, בהתחלה באמת השתמשתי בעיקר בקיטים, כי זה הכי נוח, במיוחד כשאת מתחילה...אבל עם הזמן עברתי לשילובים...והיום אני כמעט לא משתמשת בקיטים...אני מורידה דפים שמוצאים חן בעיני וקישוטים...הכל מופרד בספריות שונות בדיוק כמו החומרים "האמיתיים"...וכשאני יוצרת דף, אני עוברת על מה שיש לי ומחפשת התאמה...כשיש הרבה חומר אפשר לטבוע אבל אז גם יש יותר אפשרויות...

    השבמחק
  20. האלבום משגע ועושה לי חשק גדול לנסות לעצב בדיגיטלי. ממש ממש אהבתי את הLO שלך-איזון מושלם בן שקט ועיטורים. מקווה שהוא יביא לך פירסום האלבום.

    השבמחק

תודה שקפצתם לבקר ולקרוא...
אשמח לתגובותיכם :)