יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

אמא אחת מיוחדת...

הבוקר היתה סדנת התקשורת בכיתה של יובל...
אל הרעיון של הסדנה הגעתי דרך פורום אוטיזם PDD ואספרגר בתפוז...הורים סיפרו שם על סדנאות מיוחדות המועברות בכיתות של הילדים האוטיסטים המשולבים במסגרת החינוך הרגילה, השבחים בדבר השפעת הסדנאות האלו על שילובם של הילדים המיוחדים האלו הביאו אותי להחלטה שזה יכול להיות רעיון מצוין במקרה הספציפי שלנו והתקשרתי אל עמליה עמית שמעבירה את הסדנאות כדי להוציא את הסדנה לפועל.

עמליה היא אמא של דניאל. דניאל הוא ילד אוטיסט. דניאל הגיע רחוק לא מעט בזכות אמו שדחפה ונלחמה עבורו, בעיקר על שילוב מוצלח (מלחמות שהגיעו לכותרות), היום דניאל מנגן ושר, הספיק להופיע בטלויזיה בתוכנית בוקר ומחר (יום שני) בשעה 15:00 יופיע בשידור חי בערוץ הילדים בקטע מוזיקלי (למי שמתעניין). הוא גם צייר על מקרר במסגרת תערוכה מיוחדת של וראייטי לצד ציירים מוכרים כמו מנשה קדישמן ואורי ליפשיץ ומשולב בהצלחה בכיתה רגילה, עם תמיכה מלאה של הנהלת ביה"ס.
הכל בזכות אמו עמליה שלא ויתרה לרגע.

את הידע שעמליה מעבירה בסדנאות שלה היא למדה מנסיון החיים שלה עם דניאל. אין ספק שהורות לילד כזה מלמדת אותנו המון ואנחנו צוברים ידע עם הזמן, ידע שלעיתים אפשר לתרגם אותו גם לעזרה לאחרים וזה מה שעושה עמליה.
היא רואה בסדנאות האלו סוג של שליחות (כי חלק מהסדנאות הן התנדבותיות) ועבור הסדנה שהעבירה בכיתה של יובל בהתנדבות, היא הגיעה אלינו הבוקר מרמת גן ברכבת...

הסדנה היתה מאוד מעניינת, מלבד המחנכת (מדהימה, כבר אמרתי?) נכחו בה גם מנהלת ביה"ס ומורת השילוב, שתי דמויות שהיה חשוב לנו שיהיו נוכחות.
חלקה הראשון של הסדנה עסק בתקשורת...מהי תקשורת, איך מתקשרים, אלו דברים יכולים להפריע לתקשורת...הילדים היו שותפים מלאים לסדנה, שאלו שאלות, השתתפו במשחקי תפקידים ונתנו תשובות לשאלות הרבות שהעלתה עמליה...(שמחתי לשמוע ממנה שמזמן לא נתקלה בכיתה כל כך חכמה).
בחלקה השני של הסדנה, דיברה עמליה על אוטיזם וכך קשרה את נושא קשיי התקשורת מהחלק הראשון...היא דיברה על בנה דניאל...וסיפרה על הדברים המיוחדים שלו...ואז עשתה את הקישור אל הילד המיוחד בכיתה...יובל.

הילדים היו קצת מופתעים, כנראה שההקשר של אוטיזם ובעיות תקשורת לא ממש התחבר להם אל יובל, אבל שיתוף הפעולה שלהם והנכונות שהם הביעו לעזור היו מרגשים מאוד.
אחד הילדים אמר שאם היו מספרים להם מההתחלה שליובל יש קשיים, הם היו עוזרים לו ומבינים אותו וזה היה משפט שגרם לי להבין שטוב שהבאנו את הסדנה וכמה היא חשובה, גם אם זה חודש אחרי תחילת הלימודים...
במהלך הסדנה עצמה יובל לא היה נוכח, עמליה חשבה שהילדים לא ישתפו פעולה ולא יספרו מה קשה להם באינטראקציה איתו אם הוא יהיה נוכח...אז הוא בילה את הזמן באחד מחדרי ביה"ס בקריאת ספר משעשע...

אני יצאתי מהסדנה מאוד אופטימית...מעבר לחוויה, התרשמתי שזה עשה משהו לילדים...כמובן שנצטרך לעזור להם ולתחזק את כל הנושא הזה, אבל זו לפחות פתיחה טובה שנותנת סיכויים טובים יותר...מותר להיות גם קצת אופטימיים בתוך הבלגן, לא?

מאחר ועמליה העבירה את הסדנה בהתנדבות (היא ביקשה תשלום רק עבור הנסיעה), החלטתי להכין לאמא המאוד מיוחדת הזו מתנה קטנה...





זה הכרטיס שצורף לקנווס



ואם אתם חושבים שסיימתי להיום את "ענייני יובל" אתם טועים....אוטוטו יוצאת לנסיעה נוספת, הפעם פגישת הורים עם מנחת השילוב שלו...ועל זה נאמר "אין לי רגע דל"!

לפני סיום אני רוצה לפרגן קצת...
הפעם בתמונה...
גאיה שלי שהיא כנראה המורווחת הגדולה מכל החברויות היצירתיות שלי...מדגמנת סט סינר, כפפה וכפות תואמות מבית היוצר של ליאת וקשת מדליקה לשיער מבית היוצר של שלומית (שמזמן לא עדכנה את הבלוג שלה וחבל!)



12 תגובות:

  1. אני אתחיל מהסוף..היא ממש בובי קטנה
    ואת השרוכים של הצוואר צגזרי ותקשרי..
    ולהתחלת הפוסט,נשמע שהבחורה באמת מיוחדת והתהליך שאת עושה השנה ל ועבור יובל הוא מדהים,את בעצמך מיוחדת ומקסימה.כמה זה חשוב לילדים בכיתה וליובל..חזקי ואמצי.

    השבמחק
  2. את מרגשת אותי כל פעם מחדש.
    אחרי שקראתי את כל הפוסט חזרתי שוב לכותרת, אני בהחלט חושבת שהיא מתאימה לעוד מישהי...את אמא מקסימה שלא מוותרת, איזה מזל וכייף ליובל ולגאיה.

    השבמחק
  3. כמה משמח ומחמם את הלב לקרוא שוב ושוב על אנשים מיוחדים שנתקלים בדרכנו ועושים עבודת קודש במה שהם תורמים , קצת ועוד קצת זה הרבה מאוד.
    הפוסטים שלך על יובל תמיד מרגשים ואני יכולה רק להצטרף ולמור שגם לו יש אמא מאוד מיוחדת.

    השבמחק
  4. ממש ריגשת אותי! עמליה נשמעת אישה מאוד מיוחדת. ואף על פי שזה מפתיע אותך כל פעם מחדש, אני אגיד שוב שאת לא פחות מיוחדת!
    גאיה מהממת! שאפו לליאת על הסט למטבח ולשלומית על הקשת המקסימה. נשיקות!

    השבמחק
  5. חבל לי שלא יכולתי להיות נוכחת.
    מחכה לעדכונים בעניין;-)
    כמובן שהקנווס והכרטיס מקסימים!

    השבמחק
  6. את אמא מדהימה!
    והיצירות שלך מדהימות.
    מאחלת לכם רק טוב!

    השבמחק
  7. אני חושבת שהדברים האלה הם מסוג "תעביר את זה הלאה" ולא ירחק היום שאת תעמדי מול כיתה ותעשי את אותו הדבר עבור ילד אחר... כל הכבוד על המצווה המרגשת והמפעימה.

    השבמחק
  8. כל כך מעניין! שמחה לדעת שיש דברים כאלה, ושמחה לדעת שזה היה מוצלח. הקנווס שהכנת ריגש אותי כל כך, כל הכבוד לעמליה על השיתוף, זו עבודת קודש!

    לגבי הילדים, ילדים זה דבר כל כך פתוח ואין ספק שאם מסבירים להם בצורה הגיונית זה מאוד עוזר!

    בהצלחה ליובל ולך בהמשך!

    ריקי

    השבמחק
  9. אני כל פעם נפעמת מחדש מההשקעה שלך ביובל. זה לא מובן מאליו וזה לא סטנדרטי ואני חושבת שיש לו הרבה מאוד מזל שהוא נולד לך מכל האמהות. חוץ מזה, אני בטוחה שלמאמץ הזה יש ויהיו פירות. ההרצאה של עמליה היא בעיניי דוגמה לפרי כזה - כל הכיתה שלו קטפה עכשיו את פירות ההשקעה שלה ושלך. וכמו שכתבה יפיתי, זה "תעביר את זה הלאה" קלאסי.
    חוץ מזה הקנווס משגע, והדוגמנית עוד יותר!!!

    השבמחק
  10. את פשוט..אין מילים
    היצירה שעשית מהממת ...הרגשתי את הדמעה בקצה העין .....
    אני נפעמת מהכוחות שיש לך מהיצירתיות שלך ...את...את..אמא מיוחדת לילד מיוחד ......אני בטוחה שהבן שלך יצליח וישגשג אין לי ספק בכלל ....

    השבמחק
  11. תשמעי . את עושה כאן שליחות לא פחות חשובה בכך שאת מפיצה את הידע הזה על הסדנאות של עמליה ועל חשיבותן.

    פוסט חשוב חשוב ומרתק.

    השבמחק
  12. את פשוט מדהימה בעיניי, מתמודדת עם משהוא כל כך לא פשוט וכל כך לא מובן מאליו.
    חיזקי ואימצי יקירה, את מהווה עבורי ממש מופת ודוגמא.
    המתנה מקסימה ומושקעת ביותר.

    השבמחק

תודה שקפצתם לבקר ולקרוא...
אשמח לתגובותיכם :)