יום שבת, 16 במאי 2009

אתגר עיצובי "בכור"

לימור מקסם שימושי קראה למעצבות טריות לקחת חלק באתגר העיצובי שלה לקראת חג הביכורים, בניגוד מוחלט לאופיי החלטתי לקפוץ על המציאה (וכמה שיותר מהר...סוף סוף מישהו יוכל לכתוב עליי שאני "מעצבת טריה" בלי שיאשימו אותי בתפיסת תוכע'ס או חוסר אובייקטיביות).

כשהקיט הגיע, הייתי מאוד נרגשת (אני מאוד אוהבת לקבל חבילות בדואר!) אלא שכשפתחתי את האריזה ההתרגשות התחלפה בהתלבטויות רבות...
צבעי הקיט לא היו "הצבעים שלי", הרגשתי שהחומרים לא מתחברים לי זה לזה (אם כי ברור לי שכן, אחרת לא היו מכינים אותם כקיט)...פתאום כל הבטחון שהיה לי ברח (כנראה שהוא לא מסתדר מי יודע מה עם רגליים קרות).
כדי לנסות להחזיר אותו, פשפשתי בערימת התמונות שפיתחתי למטרות עיצוב שונות ושלפתי משם 3 תמונות של הנסיכה שלי, אחת גדולה ושתיים קטנות...זה היה הדבר היחיד שהייתי בטוחה לגביו...
הבטתי שוב בחומרי הקיט ובתמונות שלפניי, ניסיתי לחבר ביניהם ולא הצלחתי! אחרי כמה דקות (או אולי שעות) של יאוש, הנחתי הכל בצד למשך כמה ימים...

בבוקר ל"ג בעומר נפגשתי עם שתי חברות לבוקר יצירתי ארוך וכיפי שהסתיים אחרי ארבע, כל אחת עבדה על משהו אחר ואני החלטתי לעבוד על דף האתגר...
הוצאתי שוב את החומרים, שוב הסתכלתי על התמונות, הנחתי תמונה פה, הזזתי דף שם, דמיינתי מה יקרה אם אעשה כך או אחרת...אבל כלום! מחסום יצירה!

תוך כדי, הנסיכה שלי שבדיוק הוציאה שיניים חדשות היתה די קרצוצית ורצתה כל הזמן שאחזיק אותה בידיים, מה שלא ממש תרם ליצירה לזרום (ואם נהיה מדוייקים, אז גם כל החיינדעלך שהיא עשתה לא ממש נתנו ליצירה לזרום)...אבל איכשהו בין כל ההתעסקויות האלו איתה, התחילו לעלות לי רעיונות וככה בין האכלה, להחלפת חיתול או סתם הענקת תשומי...הדף התחיל לרקום עור וגידים (או כפתורים וקארדסטוק אבל לא נהיה קטנוניים).

הקיט שלימור שלחה כלל 2 דפי קארדסטוק חלקים בצבעי ירוק ותורכיז, קארדסטוק תכלת בדוגמת פרחים מנצנצים מבית DCWV קארדסטוק בדוגמת עץ כחול מהסטאק הירוק של אותה חברה, דף חיתוכי אותיות (ייצור בלעדי ללימור) בדוגמת דף הפרחים המנצנץ, סרט סאטן תכלת, כפתורים לבנים, סיכות מתפצלות לבבות ועוגנים צהובים, פרחי נייר ירוקים ופרחים מוחתמים.
(כ"מעצבות טריות" קיבלנו יותר חומרים ממה שלימור שולחת בדרך כלל על מנת שיהיה לנו יותר "מרחב נשימה עיצובי").
ההנחיה היתה ליצור דף בעזרת החומרים הנ"ל, נושא הדף פתוח, יכולנו להוסיף קישוטונים או חותמות, אך בצורה שלא תאפיל על חומרי האתגר...

אחרי לבטים ארוכים ותוך גיבוש רעיון לנושא הדף החלטתי שהדף יתקשר בסופו של דבר לחג השבועות, הוא חג הביכורים (שלכבודו לימור כינסה אותנו), הוא חג המים (שמתאים לתמונות האמבטיה ואצל הנסיכה שלי כל כניסה לאמבטיה היא חגיגת מים שלמה, כולל כל מה שמסביב וכנראה שהיא היא הסיבה להתייבשות הכנרת)...בנוסף צבעי הדפים התכולים, הירוקים, הפרחוניים והאלמנטיים הלבנים פשוט זעקו לי חג שבועות (עם ביכורי הפירות והירקות, המים ומאכלי החלב).

מאחר ודף העץ, נראה לי אישית יותר כמו הדפס של מים (דמיון, אתם יודעים נתון לפרשנויות רבות)...החלטתי שהוא יהיה דף הרקע (וגם כי הנסיונות למצוא שילוב אחר לדף רקע פשוט לא הצליחו לי).
שוב הונחו חומרים על דף הרקע, תמונות זזו ודפים נחתכו (חלקם בטעות, כמו הפרח הגדול מאחורי התמונה המרכזית, שבמקור תוכנן להיות הרבה יותר גדול ולהיות מעין דף רקע משני...)
המאטינג של התמונה המרכזית נקרע בקצוותיו (ותודה לפיית המרציפן שחשפה אותי לטכניקה בבלוג הנפלא שלה), התמונה עצמה נתפרה ידנית בחוט רקמה אל דף המאטינג.
התמונות הקטנות הוצמדו בסיכות שדכן אל נייר מאטינג שלוטש בקצוותיו על ידי נייר לטש (כבר כתבתי שאני אוהבת לעשות בו שימוש לצורך העניין) והסרט התכול הודבק כביכול ברישול.

בסיום העבודה שמתי לב שעשיתי שימוש בעיקר בניירות שקיבלתי, הסיכות המתפצלות לא "התלבשו" לי בדף, הפרחים המוחתמים מצאו את עצמם "חתוכים על שולחן העריכה" ולמעט פרח נייר אחד ושלושה כפתורים שהונחו על הדף, השאר נשארו בצד. מקווה שבכל זאת ולמרות הכל עמדתי במשימת האתגר.

הקישוטון היחיד שהוספתי היה צ'יפבורד בצורת כתר שהיה בחבילת הבלוגולדה שקיבלתי מאליס והתאים בצבעיו למראה הכללי (המאטינג של הכתר נחתך ידנית מאותו קארדסטוק ירוק שקיבלתי לאתגר).
התלבטתי לגבי הכותרת של הדף, אבל בסוף היה לי ברור שאני הולכת עם הקונספט עד הסוף!
השתמשתי בחיתוכי האותיות ליצירת שמה של הנסיכה...גאיה, שהיא אלת האדמה במיתולוגיה היוונית ומה מתאים יותר מאלת האדמה לחג השבועות והביכורים?
(ותודו שגם הכתר מקבל עכשיו רלוונטיות).

בסופו של דבר, אני סופר מרוצה מהדף, מהמשמעות שלו והקשר שלו לנסיכה שלי ולעיתוי האתגר...
והכי חשוב, נהניתי!!!








8 תגובות:

  1. מקסים ומתוק להפליא.
    עמדת בכבוד באתגר לטעמי, ודווקא השימוש המועט בתוספות עושה נפלאות לנסיכה המקסימה שלך.
    רואים שנהנית

    השבמחק
  2. יצא לך מהמם בטירוף.
    והיה כיף להיסתכל על תהליך הייצור.חחחחחחחחחח.
    אמיליה

    השבמחק
  3. ראיתי במציאות אבל חייבת לכתוב גם כאן: יצא מקסים!
    ענת.

    השבמחק
  4. דף יפה וראיתי אותו במציאות כדי להעיד.
    סתיו love

    השבמחק
  5. מדינה, מוריה28 במאי 2009 בשעה 22:06

    היי עדיה,
    העיצוב יפייפההה ובטוב טעם!
    המשיכי והצליחי!
    מוריה 66

    השבמחק
  6. יצא מקסים וספר יצירתי
    בחיי שדוגמת העץ מזכירה דוגמה של מים.
    לא חשבתי על זה קודם אבל לטבע יש צורות שחוזרות על עצמם ונפלא שגילית את זה.

    הקריעה יצאה מעולה.
    כל כך מוסיף
    איזה כייף שהיתה לי הזכות לחשוף אותך לטכניקה הזו

    הדף משגע בעיני.
    כל הכבוד על עמידה בכבוד באתגר.
    נו, מדגדג לך בידיים להמשיך אלבום שלם?

    השבמחק
  7. תודה ענת :-)

    האמת, שאחרי שיצא לי דף שאני מרוצה ממנו הפידבקים טובים, אז כן...מדגדג לי להמשיך ליצור עוד דפים...
    ואולי בסוף גם ייצא מהם אלבום...

    השבמחק

תודה שקפצתם לבקר ולקרוא...
אשמח לתגובותיכם :)