יום שלישי, 5 במאי 2009

אלבום מעוצב

אני אפתח בשלל התנצלויות (או תירוצים, תלוי איך מסתכלים על זה)...
זה האלבום הראשון שלי בסדר גודל שכזה, לא היה לי נסיון קודם, קיבלתי הנחיות ברורות של שימוש בגוונים חמים לדפים, בלי הרבה קישוטים וקשקושים, הצילומים של הדפים עושים להם עוול של ממש!
הצבעים לא יצאו דומים (אם כי עברו קצת שיפוץ בפוטושופ כדי שיהיו דומים עד כמה שניתן)...
בחלק מהדפים הפוקוס הלך לאיבוד והצילומים יצאו לא ברורים (עם כל הטיפים של לטפס על הגג, להתלות מראש הר או לצלם את הדפים מגובה הלווין, זה לא הלך!)...
והכלב אכל לי את השיעורים...אה, סליחה...התירוץ הזה שייך לנישה אחרת...

בכל מקרה, כפי שכבר ציינתי ברשומה הקודמת, חברתי ושותפתי לניהול "קומונת הורים לילדים עם קשיים בעיבוד החושי" בתפוז, ביקשה שאעצב אלבום למסיבת יום ההולדת ה-60 של אביה...היא נתנה בי אמון שאצליח למרות שזה האלבום הראשון שלי (תודה מירב יקירתי...)...
ההנחיות היו להשתמש בדפים בגוונים חמים ולהמנע עד כמה שניתן מעודף קישקושיאדה...
לקח לי זמן לא מועט לעבוד על התמונות, "לטפל" בהן בתוכנת הפוטושופ ובכלל להניע את הגלגלים כדי לבחור את צבע הדפים שיהוו את הרקע לעבודה.

מאחר והתקשיתי למצוא סטאק דפים שיענה על הדרישות, בחרתי בסופו של דבר בארבעה דפים דו צדדיים של חברת My mind's eye ודף אחד של Around the block, הזמנתי מהם כמה עותקים והחלטתי שהם יהיו הבסיס...השתמשתי בעיקר בצד החלק שלהם...
חייבת להודות שיש דפים שאני אוהבת יותר ויש דפים שהתחברתי אליהם פחות, אבל מאחר וזו עבודה שהוזמנה, הייתי צריכה להתחשב במה שהתבקשתי לבצע ולא לעשות ככל העולה על רוחי. העיקר שהמקבלים היו מרוצים :-)

הדף הראשון של האלבום הוא דף הברכה אותו הקריאו במהלך המסיבה.
הדף מורכב משני צדדיו של הקארדסטוק (פרחוני מסדרת Tres Jolie של My mind's eye) , חתכתי את הדף כך שיווצר לי רבע דף מדוגם ושלושת רבעי דף חלק עליו הודפסה הברכה.
הוספתי פס מקארדסטוק מדוגם אחר שמתאים בגווניו על מנת להסתיר את החיבור של שני חלקי הדף.

(הקלקה על הדפים, תגדיל אותם...כך לפחות אני מקווה)



בדף הזה השתמשתי בצד הסולידי יותר של הקארדסטוק (הצד השני פרחוני מאוד ונעשה בו שימוש בדפים אחרים באלבום), זהו דף Vent Rouge של Around the block.
המאטינג של התמונות יושן בקצוותיו (אני מיישנת את הקצוות בעזרת נייר לטש), תוספת של חותמת שעון על נייר שנצבע בצבעי מים וכיתוב שנחתך ידנית והודבק על רקע עם חותמת תוים.



זה אחד הדפים שאני אוהבת יותר, דף פשוט, אין בו יותר מדי קישוטים ובכל זאת...יש בו משהו שמדבר אליי.
הדף הוא פרחים - "זכרונות" מסדרת signature suite של My mind's eye.
התמונות הונחו על מאטינג חום, מתחת לשתי תמונות הנחתי דף קרוע מספר ישן, עליו הונחה עוד חתיכה של קארדסטוק מדוגם וחותמת שעון...



הדף הזה הוא פרחים - כתום מסדרת Tres Jolie, הוספתי לו דף מדוגם קרוע בתחתית, רצועה מקארדסטוק מדוגם מנוקד (אותו קארדסטוק שמופיע בדף הראשון של האלבום ויופיע שוב בהמשך). קצת לכלוך בדיו בפינה השמאלית כדי שלא יהיה ריק מדי.


זהו הקארדסטוק שמשלים את רצף הגוונים שמופיעים באלבום והדפים בהמשך הם בעצם חזרה על אותם דפים אם כי לא בהכרח לפי אותו סדר.
הדף הוא משבצות - חברים מסדרת Tres Jolie. בדף הזה שולבו שתי תמונות צניחה, האחת מהעבר ואחת עדכנית יותר. התמונות חוברו למאטינג בעזרת סיכות שדכן, צירפתי דף מחברת שלוכלך וקומט כדי לתת לו מראה כמו של נייר כתיבה ישן עליו נכתב הפזמון משיר הצנחן.



זה עוד דף שאני מאוד אוהבת...התמונה עצמה מדהימה בעיניי...מזכירה לי עטיפות תקליטים משנות השבעים...נכון שהם נראים כמו איזו להקה סטייל ה- Bee-Gees?? (אחת הלהקות האהובות עליי).
ידעתי שזו תמונה שצריכה דף משלה, כי מעבר ליופיה, יש לה גם חשיבות למשפחה.
את התמונה המרכזית (שהונחה בכוונה לא במרכז הדף) השארתי צבעונית ואת התמונות הקטנות פיתחתי בגווני ספיה. הרקע שנראה כמו סרט צילום הוא בריסטול מאוד עבה שנצבע בצבעי מים עד שקיבל את הגוון החום שלו. את החורים יצרתי בעזרת מכונת ספירלה שיש לי.
על דף הרקע החתמתי בדיו מים, חותמות של שעונים ומתחת לתמונה המרכזית הוספתי החתמות של חותמת מעויינים שהכנתי בעצמי מסול וקאפה.
כבר אמרתי שאני מאוווווד אוהבת את הדף הזה?


בדף הזה, שנראה "נשיאותי" משהו החלטתי לתת מראה קלאסי ומכובד...יצרתי מסגרות עשויות קרטון דק חום שנצבע במריחות בכרית דיו כסופה, המריחות גרמו לכך שהצבע החום של הקרטון בולט בחלקים שונים ומוסיף עניין למסגרת. הכנתי גם פינות לתמונות באותו אופן (חיתוך ידני של אותו קרטון ומריחתו בדיו), את התמונות להן הוספתי רק פינות, הדבקתי על מאטינג מדף וולום שיש, את הדפים האלו (שאריות מהם) יש לי עוד מהתקופה שעיצבתי הזמנות לאירועים.
הכיתוב נחתך ידנית ונצבע גם הוא בעזרת כרית דיו כסופה.


זה עוד דף שאני אוהבת...הוא היה בין האחרונים שיצרתי (לא עבדתי בצורה כרונולוגית על הדפים, אלא לפי מוזה ורעיונות שצצו לי תוך כדי התבוננות בתמונות ובחומרים שלפניי)...בשלב הזה נשארו לי הרבה שאריות מקארדסטוקים בהם השתמשתי בדפי האלבום האחרים ותוך כדי משחק עם השאריות על הדף בנסיון ליצור משהו, התחלתי להניח חתיכות מסביב לתמונות ואז עלה הרעיון ליצור מסגרות שמזכירות קצת שמיכות טלאים...זרמתי עם הכיוון, יצרתי מסגרות טלאים משאריות הדפים ובפינות הדף הוספתי עוד כמה רצועות להשלמת המראה. יצא דף קצת "כפרי" אבל אני אוהבת אותו.


בדף הזה לא נעשתה הרבה עבודה, מאטינג כפול לתמונות ורצועה מדף מדוגם.



גם זה דף שאני אוהבת עם תמונה נוספת מיוחדת בעיני...גם פה ידעתי שהתמונה תקבל דף משלה.
התמונה הזו שידרה לי משהו חלומי...הילדים שטים על נהר (בארץ רחוקה), לא טרודים בשום דבר...מצב כזה של ריחוף בחלום...
הקארדסטוק המנוקד חוזר ומופיע פה, את הגזרה ציירתי וחתכתי ידנית ללא שבלונות...מתחת לתמונה שמתי מאטינג כחול שהתחבר לי עם חולצת הילד והשלים לי משהו...מעליו הנחתי "מעין" גלויה (לקחתי בריסטול לבן, החתמתי במרכזו חותמת פס מנוקד, הדבקתי "בול" שנחתך בפאנץ' בול והוחתם בחותמת אינץ' ומעליו החתמתי בחותמת של חותמת ;-))
הכיתוב שוב נחתך ידנית ולוכלך בדיו.
אמנם לא כל כך רואים אבל השכבות מודבקות עם דבק שנותן מראה מוגבה.


פה נעשה שימוש בשני דפי רקע. השתמשתי בקארדסטוק כתום חלק של DCWV, עליו הדבקתי את הקארדסטוק האדום המדוגם שנעשה בו שימוש מלא בעמודים קודמים. את הגזרה ציירתי וחתכתי באופן ידני, שוב בלי שבלונות.
המאטינג של התמונות הוא למעשה צידו השני (הפרחוני) של אותו קארדסטוק אדום...משאריות שנשארו לי.

הדף הזה שיצא מאוד מיוחד, יצא הכי לא בפוקוס בצילום! גגגררררר...
הכל התחיל מהתמונה התחתית. התבקשתי להוציא ממנה דמות שעמדה ברקע. ניסיתי לבצע את זה בעזרת הפוטושופ אבל התוצאות לא היו מוצלחות בעיני ולאחר התייעצות עם מזמינת האלבום הוחלט שאחתוך את הרקע כולל אותה דמות ואצור רקע חדש.
את הרקע החדש יצרתי בעזרת כריות דיו ומסכות. את הדמויות הדבקתי בעזרת דבק דו צדדי ליצירת גובה. יצרתי מסגרת שהודבקה גם היא עם דבק ליצירת גובה (כפול).
מאחר והדף נראה לי ריק עם תמונה אחת החלטתי להוסיף תמונה נוספת בטכניקה דומה. חתכתי את הרקע, הפעם יצרתי רקע חדש בעזרת ציור עם צבעי מים.
חיברתי לתמונות חוט והצמדתי לדף עם סיכה מתפצלת למראה של תמונות התלויות על קיר.
מאוד אהבתי את התוצאה הסופית, חבל שהצילום יצא כל כך לא מוצלח.



כאן ניתן לראת את השכבות המוגבהות של התמונה.



בדף הזה יצרתי מאטינג על ידי צביעה בצבע אקרילי. הוספתי רצועת נייר מדוגם שתחמתי עם חותמת (אותה חותמת בה השתמשתי ליצירת הגלויה בדף החלומי), הוספתי תגית שהכנתי עם אותם חומרים.


הנה עוד דף שאני אוהבת.
צבעתי ניילון בועות (פצפצים) בצבע אקרילי אדום והחתמתי על הדף, הדבקתי מעליו חתיכת דף קרוע מספר אותו צבעתי בצבע אקרילי לבן והוספתי עוד שכבת מאטינג. על התמונה הצמדתי סרט בעזרת סיכות שדכן. לסרט יש תירוץ מצוין! הוא מיועד להסתיר איזה צ'ופצ'יק (הילדון התיישב על סבא נטול חיתול או בגד והייתי צריכה לבחור בין חיתוך התמונה והקטנתה או כיסוי האינסטרומנט...בחרתי באפשרות השניה).
הכיתוב הודפס על קארדסטוק אדום שלוכלך בדיו והודבק עם דבק דו צדדי ליצירת גובה. השוליים של הדף לוכלו גם הם בדיו אדום.

שוב רקע שנוצר על ידי צביעה בצבע אקרילי (פה הוא נראה אפור, אבל הצבע במקור, כמו גם של הסרט בתחתית העמוד, הוא קרם).
הפעם השתמשתי בקארדסטוק חלק מהמלאי שהיה לי כיוון שלא הצלחתי למצוא דף שיתאים לתמונה.
הוספתי רצועה מהקארדסטוק המנוקד, סרט חצי שקוף, כיתוב שנחתך ידנית והודבק על כמה שכבות של דף קרוע מספר וקארדסטוק ופרח עשוי שכבות של דף ספר קרוע, קארדסטוק, פרח פרימה וכפתור.

זה הדף הסוגר את האלבום, עוד אחד מהאהובים עליי...
המאטינג של התמונה עשוי כולו מרצועות קארדסטוק (צידו הפרחוני של אותו קארדסטוק אדום ששימש אותי בכמה עמודים באלבום), החתמות של סוגריים (סט חותמות של Inkadinkado), כיתוב בחיתוך ידני ופרח שכבות.
האלבום עצמו הוא אלבום שמרדפים, בכריכת קורדרוי בורדו.
נהניתי מאוד מהעבודה על האלבום, אין ספק שיש לי עוד מה ללמוד בתחום, אבל אני חושבת שיצא לי אלבום לא רע בשביל עבודה ראשונה.
מה שחשוב הוא שקיבלתי פידבקים טובים (מבחינתי, הספיק לי לראות את התגובות על פניה של חברתי כשדפדפה באלבום בזמן מסירתו)...
מקווה שלא השתעממתם...

14 תגובות:

  1. האלבום יצא מקסים כולו - דווקא "המחסור" בקישוטים עושה את העבודה ומביא את הפוקוס לתמונות, לפי דעתי.
    אהבתי במיוחד את דף "השאריות" ואת הדף עם התמונות שמוגבהות...
    היה כיף לעבור על הכל...

    השבמחק
  2. וואו! יקירתי, יצא מדהים! נורא אהבתי את הדף עם התמונות "התלויות" ואת הדף עם סרט צילום. אני שמחה שבסוף השתמשת בשעונים עם רקע של צבעי מים, ממש אהבתי את הרעיון כשהתחלת אותו. אני יודעת כמה היית מוטרדת מהאלבום, והתוצאה מהממת בעיני!

    השבמחק
  3. לדעתי הגדולה היא שלמרות שהרעיון הראשוני לא היה ממש לטעמך הפקת ממנו את המירב
    ובמאת יצא מאד יפה
    הכי אהבתי את התמונות ה'תלויות' - רק בזום מבינים את השכבות ואת האפקט המעניין שזה יוצר.
    כל הכבוד!

    השבמחק
  4. היי. יצא לך אלבום נחמד. ריק לי מידיי אבל ככה הם ביקשו. אהבתי בעיקר דף מס' 6 ואת האחרון. ועוד פעם מזל טוב על הזכייה אצל my punch מגיעה לך. תהני.
    אמיליה

    השבמחק
  5. אלבום ממש מדליק! חתיכת הפקה לאלבום ראשון בסדר גודל כזה, כל הכבוד לך!!! הדפים מעוצבים בטעם טוב ובמיוחד אהבתי את העמוד השלישי - עם המאטינג של הדף הקרוע (רעיון נהדר! מאמצת...) ואת הדף עם הרצועת סרט צילום - התמונה א-ד-י-ר-ה! וגם ההעמדה שעשית על הדף....
    הדר

    השבמחק
  6. יופי של אלבום!
    כל הכבוד על ההשקעה, ממש לא רואים שזה אלבום ראשון

    השבמחק
  7. אלבום מקסים!!!!
    עדין, מכובד ומרגש.
    כל הכבוד לעבודה ראשונה. מקסים!!!!

    השבמחק
  8. כל הכבוד על הפרוייקט
    יצא יפה ומתאים מאד למתנה לגיל 60.

    למרות הסולידיות הצלחת לשלב מגוון טכניקות ובכל זאת ליצור מראה די אחיד לכל האלבום.

    השבמחק
  9. יצרת אלבום מקסים עם מגוון של טכניקות!
    אהבתי את התמונה שגזרת ממנה את הדמות הלא רצויה והדבקת בהגבהה!

    השבמחק
  10. אחרי זה לא נראה לי שהאתגר של "קסם שימושי" הוא עבודת ביכורים...יצא אחיד שזה נראה לי משהו שדי קשה להשיג ומתאים למטרה.

    השבמחק
  11. בנות, תודה לכולכן על התגובות :-)

    השבמחק
  12. האלבום מקסים.
    היכן ניתן לרכוש את הדפים המודפסים שהשתמשת בהם?
    גילה

    השבמחק
  13. היי גילה,
    את הדפים המעוצבים קניתי בחנות האינטרנטית "מעשה בנייר".

    השבמחק

תודה שקפצתם לבקר ולקרוא...
אשמח לתגובותיכם :)