יום שישי, 6 בנובמבר 2009

scrapaholic magazine 5th issue is out!

The Hebrew version will be followed by an English one

אני לגמרי לא עקבית עם העניין הזה של האנגלית, אבל אני תמיד תוהה כמה מעניין את הקוראים הזרים שלי, לקרוא דברים שאינם קשורים ביצירה (בהנחה שהם כאן מהסיבה הזו, חוץ ממנדי כמובן)...
אז הפעם, אני מעלה סדנא שהופיעה בגיליון האחרון שיצא ממש היום, אחרי שלי יצאה הנשמה ומסיבה זו אני מעלה גם תרגום באנגלית...

הגיליון הפעם עסק בנושא מתוק, למרות שהסדנא המצולמת אינה תלוית נושא בהכרח, החלטתי כן ליצור משהו שיתאים לנושא ואחרי פשפוש באיזורים האפורים והפחות שימושיים של המוח שלי, מצאתי את הרעיון...שבעיני לא יכול להיות מתוק יותר ממנו (חוץ מממתקים) מעין אלבום/ספרון שיכיל את הפנינים המתוקות של גאיה.
לבכור יש ספרון כזה (אם כי לא מעוצב ברוח הסקראפ) ובו כתובות כל אמרות השפר והפנינים שלו, זו מזכרת נפלאה בעיני...
מאחר והנושא הוא מתוק, בחרתי ליצור ספרון בצורת סוכריה עגולה.

I'm totally inconsistent with that translation thing, I sometimes wonder if my foreign readers are interested in what I have to say when it's not about arts and crafts (essuming that they're here for that reason, except for Mandy of course).

The subject of the current Scrapaholic issue was sweet and although our tutorial does'nt necessarily have to be on the issue subject, I've decided to create something sweet and searched my less functioning areas of the brain to find the sweetest idea (except for candies) and that is a mini book/album with my little girl's sweet language pearls (you know, all those cute phrases and words). My eldest have one (but not a scrapy one) and I think it is a lovely souvenir.
Since the subjest is sweet, I created the mini book in the shape of a candy.
החומרים:
שני עיגולים עשוים קרטון עבה (קרטון ביצוע, קרטון אפור, קרטון מאריזות דגנים וכו’) בקוטר של דיסק
ארבעה עיגולי בריסטול עבה (בריסטול יצירה או קארדסטוק מדוגם) בקוטר של דיסק
מספר עיגולי בריסטול עבה/קארדסטוק בהתאם למספר הדפים שרוצים ליצור בספרון.
עיגולי בריסטול עבה/קארדסטוק צבעוניים, בקטרים שונים.
סרט
נייר צלופן או ניילון לעיטוף ספרים
The materials:
-2 cardboard circles, the size of a CD (I use thick gray cardboard, the same cardboard that chipboards are made of. here we have it in big sheets and I just cut them).
- 4 circles of solid cardstock in different colours, the size of a CD.
- Some cardstocks for the mini book pages (depend on how many pages you want) the size of a CD.
- Some patterned cardstocks in different sizes (I used circles as well).
- A ribbon
- Cellophane or clear Nylon (we use it to wrap books for school)

צובעים את שולי כריכת הספרון בצבע רצוי, בדיו או צבע אקרילי. חותכים בריסטול יצירה צבעוני, לעיגולים בכמה קטרים כאשר העיגול הגדול ביותר הוא בקוטר של דיסק ומתאים בגודלו לקרטון המשמש לכריכה. את העיגולים הגדולים ביותר חתכתי ידנית ואת הקטנים יותר בעזרת מיכשור (קאטלבאג ושבלונת קולוזל).

Paint the cardboard edges with ink or acrylic paint. cut coloured circles from the solid cardstock. The bigger circle should be the size of a CD, the others are smaller. That will be our cover. The largest circles cut by hand and the smaller using Cuttlebug and koluzzle.


בתום הדבקת העיגולים, הוספתי עיגול נוסף קטן יותר, עליו הדפסתי כיתוב “הפנינים המתוקות של גאיה”.על החלק הפנימי של הכריכה הדבקתי עיגול בריסטול נוסף.
כעת נעטוף את הכריכה לסוכריה.
נפרוש את יריעת הניילון/צלופן ונניח במרכזה את הכריכה הקדמית של הספרון כאשר חלקה המעוצב פונה כלפי מטה. נקפל את חלקו העליון של הצלופן. במידה ויש כיתוב כדאי לשים לב שמניחים את הכריכה בצורה נכונה.
על מנת לוודא שהניילון/צלופן לא יזוז, כדאי להדביק אותו אל החלק הפנימי של הכריכה בעזרת נקודות דבק שקוף. נקפל גם את חלקו התחתון של הניילון/צלופן ליצירת מעטפת ונחזק בדבק.

After adhering the circles to the cardboard, I added a white smaller circle to the middle and printed on it: Gaia's sweet pearls.
Now we'll wrap our cover into a candy shape.
Take your Cellophane or clear Nylon and open the sheet. place your front book cover in the middle, face down. fold the upper side of the Cellophane or clear Nylon. make sure your printing on the other side is aligned.
In order to make sure your Cellophane/clear Nylon won't move, you should adhere it to the inner side of the cover with glue dots. fold the lower side of the cellophane and tape it.



נהפוך את הכריכה העטופה ונכווץ את הנילון/צלופן מצדדיה, כך שתווצר מאגדת. ניתן לחזק בנייר דבק.

Turn the cover over and squeeze the Chellophane on the sides to wrap it. you can secure with tape.



נחתוך את הסרט שלנו לשתי חתיכות שוות. נניח את אחת מחתיכות הסרט מתחת לכיווץ שיצרנו בצד הכריכה וניצור קשר לולאה. נחזור על הפעולה גם בצד השני וניצור סוכריה.

Cut your ribbon in half, place it under the Chellophane and tie it making a bow , repeate on the other side to creat your candy.




נכין את דפי הספרון. אני בחרתי להשאר עם המוטיב העגול ויצרתי דפים שבסיסם הוא בריסטול יצירה צבעוני, עליו הדבקתי עיגולים קטנים יותר של קארדסטוק מדוגם ומעליהם עיגולי בריסטול יצירה נוספים כמקום לכיתובים.
Now it's time to create the pages. I decided to stick with the circular motif, but you can design your pages any way and shape you want.
I used mostly cardstock and felt.
Hope you enjoyed my tutorial.
























8 תגובות:

  1. מקסים, מקסים, מקסים!!!
    אהבתי מאוד!

    השבמחק
  2. אחלה רעיון. ביצוע יפיפה.

    השבמחק
  3. וואו, ממש אהבתי, כל כך חמוד וכל כך מתאים לילדה, מקסים.

    השבמחק
  4. מקסים, מקסים - לא רק הרעיון החמוד של הסוכרייה אלא גם הרעיון לאסוף את המשפטים האילו... מקסים !

    השבמחק
  5. וואו איזה רעיון מדליק!!! בהתחלה לא הבנתי מה זה ...כי אני עצלנית מדי בשביל לקרוא...(אלוהים ישמור איך אני מתדרדרת מיום ליום...חחח). יש מצב שאני מנסה את זה בקרוב..
    מדליק, כל הכבוד!!!

    השבמחק
  6. ממש כמו עיצוב גרפי הניווט של האתר, קל על העיניים ועל תוכן טוב. אתרים אחרים הם פשוט יותר מדי גדוש מוסיף

    השבמחק

תודה שקפצתם לבקר ולקרוא...
אשמח לתגובותיכם :)